Inpakken, afscheid nemen en nog 10 dagen te gaan! - Reisverslag uit Veenendaal, Nederland van Ciska Loo - WaarBenJij.nu Inpakken, afscheid nemen en nog 10 dagen te gaan! - Reisverslag uit Veenendaal, Nederland van Ciska Loo - WaarBenJij.nu

Inpakken, afscheid nemen en nog 10 dagen te gaan!

Door: Ciska

Blijf op de hoogte en volg Ciska

30 December 2014 | Nederland, Veenendaal

Hoi! :-)

Laatste bericht vanuit Nederland voorlopig.
Superleuk om te zien dat steeds meer mensen zich aanmelden voor de maillijst en mij (en daarmee natuurlijk ook Jordy) gaan volgen tijdens ons avontuur in Gambia!

Nog niet aangemeld? Links onderin kan je dit doen onder het kopje 'Blijf op de hoogte'. Je krijgt dan geen reclame maar alleen een mailtje als ik een nieuw reisverslag heb geschreven. Jordy kan je ook volgen als je het leuk vindt! www.jordysreisgambia.waarbenjij.nu

Er zijn nog maar 10 dagen te gaan! Dat betekent dat het aftellen nu toch echt begonnen is! Even voor de beeldvorming.. het betekent zo ongeveer het volgende:
- Mijn kamer lijkt op een SLAGVELD. Koffers staan opgesteld en overal zijn spullen die mee moeten maar vooral die ik mee wíl nemen maar dus echt niet gaan passen. Gelukkig mogen er drie koffers én een handbagagekoffer en een rugzak mee.
- Met allerlei leuke mensen plan ik laatste afspraken. Best leuk hoor.. al dat lunchen, uit eten gaan en knuffelen. Ik vertrek vaker naar Gambia :-) Nouja.. oké, ik hoop het in één keer goed te doen.
- Vergadering hier.. vergadering daar.. ik ben er helemaal klaar voor! (uhh.. denk ik!)
- Ik werk een inpaklijst af van 2,5 a4 lang.
- Ik kruis de dagen af tot ik Jordy zie.. pfoe, wat duurt dat LANG! Gelukkig gaat het heel goed met hem in Gambia en heeft hij na een aantal dagen zonder water en elektriciteit aan het begin het huisje leefbaar gemaakt. Of in ieder geval, hij zegt het. Als ik eenmaal daar ben ga ik toch niet meer zo snel terug :-)

De afgelopen tijd heb ik een aantal mooie donaties gehad waarmee wij hele gave dingen kunnen gaan doen voor de kinderen in Tanji en van de Wullingkama school. Mocht je er ook nog over nadenken.. graag! Alles komt dan zeker weten aan bij de kids daar.
Ook heb ik instrumentjes en kleding gekregen. Bedankt daarvoor! Aan spullen heb ik nu genoeg, of ze moeten overwegen een vlucht Amsterdam-Banjul speciaal voor mij uit te voeren.
Het enige dat ik wel heel erg leuk vind zijn foto's! Dus wil je graag bij ons aan de muur hangen.. bezorg jezelf of neem jezelf mee als je doei komt zeggen :)

Even handig.. veel mensen vragen om een adres zodat ze een keer een kaartje o.i.d. kunnen sturen maar jaja, Gambia kent geen adressen in de gewone 'woonwijken'. Dat betekent dat iets opsturen naar ons huisje niet mogelijk is. Misschien zou het via de school kunnen (ik weet nog niet of zij wel een brievenbus hebben) maar ook dan duurt het een eeuwigheid voor iets aankomt. Mailen is dus makkelijker! En nergens word ik zo blij van een mailtje als in het buitenland!
Mijn mailadres is ciskavdloo@gmail.com
Als het goed is kan ik straks bij voldoende verbinding ook gewoon appen.
Verder hebben wij geen internet in huis dus raak niet in de stress als we niet meteen reageren :-)

Het volgende reisverslag komt uit Gambia.. lees en leef gerust met ons mee!

Liefs!



  • 30 December 2014 - 13:17

    Nienke:

    Lieve Azungu + Ssssjordy ;)

    Zo gaaf dat het nu bijna echt gaat gebeuren Cis!
    Haha ik weet nog dat wij samen in de inpakstress zaten voordat we naar Malawi gingen ;)
    Ik ga je bloggie zeker volgen. Stiekem ben ik wel een beetje jaloers dat jij al terug gaat naar het prachtige, mooie en bijzondere Afrika!

    Liefs, Nienke

  • 30 December 2014 - 13:31

    Catja:

    Beste Ciska
    Ik verheug me nu al op je verslagen uit Gambia.Goede reis en heel veel succes,
    Catja

  • 30 December 2014 - 17:09

    Wilco:

    Hi Cis, best spannend allemaal!
    Hoop je snel te kunnen volgen via deze site en natuurlijk via whatsapp en sms.
    Tot zondag, goede jaarwisseling!

  • 30 December 2014 - 21:25

    Wilma Leppers:

    Heel veel werkplezier en geluk samen.
    Goede reis.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Veenendaal

Ciska

Hoi! Over ongeveer twee maanden is het zo ver. Dan ga ik terug naar Afrika! Jordy vertrekt 24 november al richting Gambia en in januari zal ook ik naar Gambia afreizen. We zullen hier blijven zo lang als het werk nuttig is, we het naar ons zin hebben en het financieel mogelijk is. Hier zullen Jordy en ik allebei gaan werken in het onderwijs. Ik zal werken vanuit de organisaties Future for young people en Go for Africa. Het één zal zich richten op het werken met de leerkrachten van de Tanjeh Lower Basic School in Tanji, waar Jordy en ik ook ons huisje hebben. Voor Go for Africa zal ik werken in het Bendula project. Het Bendula project biedt onderwijs en zorg aan kinderen met een handicap in Tanji. Daarnaast kijk ik er naar uit om enorm te gaan genieten van de mooie Afrikaanse mensen, de warmte, de eenvoud en het leven met Jordy :-) Via deze blog zal ik jullie af en toe op de hoogte houden van de voorbereidingen en straks ook van de belevenissen! Groetjes Ciska (Je kunt je aanmelden voor deze blog! Dan krijg je automatisch een mailtje als ik een blog heb geschreven)

Actief sinds 11 Nov. 2014
Verslag gelezen: 598
Totaal aantal bezoekers 109906

Voorgaande reizen:

09 Januari 2015 - 10 December 2015

Gambia!

Landen bezocht: